Grand Cayman

Cruise
Grand Cayman

Op de kaaiman eilanden hadden we wel een excursie geboekt bij MSC.
Ik had wel geprobeerd om rechtstreeks bij het dolfijnen onderzoekscentrum te boeken maar de dolfin swim kon niet. Er bleken maar liefst 3 cruiseschepen aan te meren die dag en alle DolfinSwim pakketten waren voor de cruise rederijen gereserveerd.
Een ander duurder pakket was weer niet duidelijk of je dan ook naar de roggen ging en mijn mailtjes met vragen werden niet beantwoord dus uiteindelijk maar gewoon bij het cruisschip geboekt.

Het was werkelijk fantastich.
De groep was heel groot maar werd opgedeeld. Wij kwamen bij een familie van 7 in de groep en hadden zo met zijn tienen een “privé” dolfijn.
Waar me mee konden knuffelen en spelen.

We kregen eerst handsignalen en gebaren uitgelegd hoe we met de dolfijnen konden communiceren.
En daarna zwommen we naar een deel van de minibaai die is afgezet met netten en hekken zodat de dolfijnen er niet uit kunnen.
Het is een onderzoeksfaciliteit en als de dolfijnen ongeveer 6 jaar oud zijn gaan ze in training voor de toeristen. Sommige dolfijnen spelen wat en anderen zoals Luna zijn getraind om met mensen te zwemmen.

Ik vond het heel bijzonder om zo’n dolfijn aan te raken. De manier waarop ze je aankeek vond ik heel indringend. Ze zeggen wel eens dat dolfijnen in je ziel kunnen kijken en ik begrijp dat nu helemaal.

Maar wat was het een onvergetelijke en bijzondere ervaring.

We hebben aan het eind het hele pakket met foto’s gekocht maar die hebben we op DVD. De enige die we nu hebben is de geprinte die we gefotografeerd hebben maar dan hebben jullie een idee.

De roggen ( Stingray’s ) waren ook heel bijzonder. Ze voeren de roggen iedere dag op een zandplaat een half uur varen uit de kust van Grand Cayman.Daardoor komen de van nature heel vriendelijke beesten in grote getalen naar die plaat toe en laten zich voeren en aaien.


Het was heel leuk om te doen (voor mij was dit de tweede keer na 1999 –en nee mam deze keer ben ik niet gebeten).



Al met al een geweldige en onvergetelijke dag.

Reacties

Reacties

Diana

Wat bijzonder! Hele bijzondere ervaring.

joke

Een geweldige ervaring...... met dolfijnen zwemmen staat nu ook op mijn verlanglijstje! Fijn dat het toch leuk was.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!